رسانه خبری سایت خانومانه

بزرگترین مرجع مقالات علمی ،پزشکی،جنسی و زناشوئی،موفقیت،سلامت،و پرورش کودک،روانشناسی

رسانه خبری سایت خانومانه

بزرگترین مرجع مقالات علمی ،پزشکی،جنسی و زناشوئی،موفقیت،سلامت،و پرورش کودک،روانشناسی

رسانه خبری سایت خانومانه

در مقاله قبلی به بررسی راز اول که چرا مردها دوست دارند حق با آنها باشد در دو بخش مجزا پرداختیم.در اینجا میخواهیم با شما همراهان گرامی خانومانه درباره راز دوم صحبت کنیم پس با ما همراه شوید

همراهان همیشگی مقالات سایت خانومانه با شما هستیم در پرداختن به راز دوم درباره مردان

راز دوم : چرا مردها وقتی زن ها ناراحت میشوند و احساساتی برخورد میکنند از این حالت عصبانی میشوند؟

راز دوم : چرا مردها وقتی زن ها ناراحت میشوند و احساساتی برخورد میکنند از این حالت عصبانی میشوند؟

مردها با این احساس بزرگ میشوند که مسئولیت راست و درست کردن همه موارد با آن هاست.همان گونه که در راز اول توضیح دادیم مردها در کودکی ، هنگامی که پسر بچه ای بیش نبودند، چنین شرطی شده اند که گوئی مسئولیت همه ی موارد با آنهاست. به آن ها گفته شده است :

(عزیزم مواظب خواهرت باش و حواست باشد که به خودش آسیبی نزند)

(پسرم وقتی بزرگ شدی قراره رئیس یک خانواده باشی )

(پسرم پدرت به کمک احتیاج داره تا اون جعبه های سنگین رو از ماشین بیاره داخل خونه )

پسر بچه های کوچکی که این جملات به آنان گفته میشود ، با این باور نا خودآگاه بزرگ میشوند که چنانچه میخواهند یک مرد واقعی باشند بایستی لایق و توانا باشند و مسئولیت مواظبت از زن زندگیشان با آنهاست. هنگامی که از موردی ناراحت هستید ، نزد نامزد یا همسرتان می روید ، او عملا کلمه هایی را که شما بر زبان می آورید نمیشنود او : (به من کمک کنید ) (مرا نجات دهید ) ( کارها را برایم راست و ریست کنید ) را میشنود به عنوان یک زن نیاز دارید که :

( به شما اطمینان خاطر داده شود و دلداریتان بدهند ، در آغوشتان بگیرند ، به سخنانتان گوش فرا دهند ،آرامتان کنند و به شما امید بدهند که همه چیز درست می شود )

آنچه در عمل نصیبتان میگردد : ( نصیحت ) ، ( بازجویی ) ، ( سخنرانی ) و ( سرزنش به این دلیل که ناراحت هستید ) میباشد.شما میخواهید دوستتان بدارند اما آنها برایتان استدلال بافی میکنند در حالیکه نیاز دارید مادرانه از شما حمایت کنند آن ها در حقتان پدری میکنند. به خاطر داشته باشید که هیچ عاملی به اندازه یافتن راه حل برای مردان مهم نیست . آن ها همواره به راه حل فکر میکنند.هنگامی که مرد زندگیتان میبیند از موردی ناراحت هستید ، ذهنش به طرزی جاری و خودکار میگوید : راه حل ، راه حل

حتی ممکن است به راه حل نیز دست نیابد اما موضوع این است که با پرسیدن سوال هایی در مورد مشکلاتتان سعی میکند زمان بیشتری برای خود تدارک ببیند.ممکن است حتی ساکت شده و چنین به نظر بیاید که در خود فرو رفته است ، ممکن است فکر کنید که برای احساساتتان ارزشی قائل نیست.در حالیکه او خود را مواظب شما میداند  که میبایست به کمک و نجاتتان بشتابد.مطالب فوق توضیح دهنده این حقیقت است که چرا وقتی راجع به مشکلاتتان با همسرتان صحبت میکنید یا آسیب پذیریتان را برایش فاش میکنید ، عصبانی میشود. به این دلیل عصبانی است که :

1. خود را مسئول میداند برای مشکل شما راه حلی بیابد.

2. هنگامی که در یافتن راه چاره عاجز و ناتوان می ماند احساس حماقت نموده و حس میکند که شما را مایوس کرده است.

دلیل دیگر این که چرا مردان از احساساتی شدن شما عصبانی میشوند این است که خود را مسئول درد و رنجتان میدانند و چنانچه نتوانند ناراحتیتان را برطرف کنند، احساس گناه خواهند کرد.هنگامی که مردی درد و رنج همسرش را میبیند، خود را سرزنش کرده و مسئول میداند و به این دلیل که باعث شدید ، احساس بدی نسبت به خودش پیدا کند ، از دستتان عصبانی میشود.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که خواسته باشید احساسات خود را با همسرتان یا نامزدتان در میان بگذارید و او سعی کرده که یا با عجله شما را از آن احساس بیرون کشیده و یا اینکه کاری بکند تا از آن دست بردارید؟ شما میخواهید فقط کمی گریه کنید ، ولی او طوری برخورد میکند ، انگار شما دچار یک بیماری عصبی یا روانی شده اید. مردها غالبا احساساتی برخورد کردن زن ها را با هیستریک اشتباه میگیرند.و فرض را بر آن میگذارند که وضعیت روحیتان خرابتر از آن است که تصورش را میکنید. برای اغلب مردان نشان دادن احساسات قوی ، نظیر : عجز ، ناتوانی و یا ترس بسیار مشکل است. تنها هنگامی چنین احساساتی را از خودشان بروز میدهند که وضع آن ها خیلی خراب باشد بنابراین وقتی میبینند از چیزی ناراحت هستید ، این استاندارد های احساسی خودشان را بر روی شما فرافکن کرده و فرض را بر این میگذارند که الان باید وضعتان خیلی خراب باشد. مردها فکر میکنید به محضیکه شروع به گله و شکایت کردید.دیگر دست از این کار بر نداشته و تا ابد این کار را ادامه میدهید.به همین دلیل است که میگوید : تا کی میخواهی به حرفهایت همین طور ادامه بدهی، الان حوصله ندارم درگیر یک دعوای بزرگ بشویم، بفرما دوباره شروع شد

ممکن است فقط به پنج دقیقه از توجه و محبت  و عشق آن ها نیاز داشته باشید اما آنها به گونه ای پاسخ میدهند که گوئی از آن ها انتظار یک ماراتن دوازده ساعته دارید.در این گونه مواقع مردان نمیتوانند قبول و درک کنند که زن ها بیشتر از آن ها انعطاف پذیری و الهام پذیری احساسی دارند و اینکه برگشت پذیری احساسیشان بالاتر از مردان است.این بدان معناست که یک زن میتواند یک لحظه گریه کند و لحظه دیگر آماده عشق بازی باشد.زن ها میتوانند یک لحظه عصبانی باشند و لحظه دیگر بسیار بخشنده و مهربان.مردها به سختی میتوانند از یک حالت احساسی به حالتی دیگر تغییر وضعیت بدهند بنابراین فرض را بر این میگذارند که این تغییر وضعیت برای زنان نیز غیر ممکن است،به همین دلیل هنگامیکه زن ها را ناراحت میبینند وحشت میکنند.

و اما راه حل هایی برای راز شماره دو :

1. وقتی ناراحت هستید به همسرتان دقیقا بگوئید که از او چه خواسته ای دارید.این کار شما را از ساعت ها وقت تلف کردن ، سوء تفاهم ، جنگ و جدل ، مشاجره ،یاس و سر خوردگی نجات میدهد.این صرفا بدین معناست هنگامی که رنجیده اید و میخواهید با او صحبت کنید دقیقا بگوئید که از او چه میخواهید.به عنوان مثال تصور کنید که به تازگی با یکی از همکارانتان مشاجره ای داشته اید.به خانه می آیید و نیاز دارید تا با حرف زدن تنش های احساسی خود را راجع به آنچه که پیش آمده تخلیه کنیدبه همسرتان بگوئید چون از دست همکارم عصبانیم دوست دارم فقط به حرفهایم گوش بدی ، مرا در آغوش بگیری و به من تسلی بدهی.حال همسرتان بهتر میتواند آنچه را که شما انتظار دارید به شما بدهد و سعی نمیکند تا نصیحتتان کند یا کمک و راه حلی ارائه دهد.در نتیجه شما نیز به خاطر این اقدام از او عصبانی نخواهید شد همچنین او نیز از اینکه تلاشهایش در جهت رفع مشکلتان با شکست مواجه نشده است احساس بی کفایتی نخواهد کرد.شما نیز دیگر شکایتی نخواهید کرد چرا که به آنچه که میخواستید یعنی در آغوش گرفتن و احساس امنیت و آرامش رسیده اید.با این کار باعث میشوید همسرتان احساس موفقیت کند چرا که توانسته است به شما آرامش را هدیه کند.

مثلا تصور کنید که نیمه شب است، ناگهان احساس میکنید که تمام روز همسرتان به شما توجهی نداشته است به او که در طرف دیگر رختخواب مشغول کتاب خواندن است نگاهی می اندازید و میدانید که خسته است و حوصله مکالمه طولانی را ندارد، اما شدیدا نیاز دارید تا احساسات خود را بیان کنید میگوئید عزیزم مسئله ای ناراحتم میکنه احساس میکنم احتیاج دارم قبل از اینکه بخوابم راجع به آن صحبت کنم میدونم خسته ای ، اما فقط میخوام پنج دقیقه به حرفام گوش کنی و بعد هم چند دقیقه منو بغل کنی تا به تو احساس نزدیکی کنم .اگه قبول کنی همین امشب صحبت کنیم ، خیلی ازت ممنون میشم وگرنه میتونی راجع به حرفام فکر کنی تا بتونیم فردا وقتی پیدا کنیم تا بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.

حال همسرتان احساس نمیکند که در یک ماراتن که قرار است ده ها ساعت به طول بیانجامد گیر کرده است.و این را نیز میداند که چگونه به شما احساس بهتری بدهد حتی اگر تمامی موضوع همان شب حل و فصل نشود.مردها هنگامی که نقشه مشخصی داشته باشند راحتتر کار میکنند.بنابراین مشخص کردن یک برنامه زمانی برای همسرتان میتواند احساس امنیت  بیشتری به او بدهد تا بتواند به شما گوش بدهد.البته اوقاتی نیز وجود دارد که همسرتان نمیتواند خواسته هایتان را بر اورده کند شاید او خودش نیز به اندازه شما ناراحت باشد.شاید از دستتان عصبانی است و نمیتواند در آغوشتان بگیرد و یا از احساساتش حرف بزند.چنانچه این اصول را برایش توضیح بدهید او نیز درک خواهد کرد که آنچه شما بدان نیاز دارید دوست داشته شدن است نه نجات یافتن

2. هنگامی که ناراحت هستید اغراق نکنید و ناراحتیتان را از آنچه که واقعا هست بزرگتر جلوه ندهید. مردها همواره به معنی لغوی کلماتی که به کار میبرید توجه میکنند.تعبیر و ترجمه مردان از کلمات و جملات مشابه تعبیر زنان نیست.مردها به معنی لغوی و تحت الفظی کلمات و جملات شما فکر میکنند. هنگامی که میگوئید ( دیگه  صبرم تمام شده ) همسرتان واقعا این طور فکر خواهد کرد که ( دیگر همه چیز تمام شده است ) او براستی چنین برداشتی خواهد کرد.هنگامی که میگوئید ( احساس میکنم دیگه منو دوست نداری ) او واقعا فکر خواهد کرد که شما جدی میگوئید به هنگام بیان احساسات خود به یک مرد از واژگان مناسبتری استفاده کنید.چنانچه فقط میخواهید خود را تخلیه کنید و کلماتی که به کار میبرید برایتان اهمیتی ندارد و قلبی نیست قبلا این موضوع را به اطلاعش برسانید تا او به کلمات و جملات شما نچسبد.بهترین تکنیکی که در این رابطه وجود دارد نوشتن نامه های محبت آمیز است این روشی واقعی و فوق العاده است برای هر دوی شما ، به منظور تخلیه تنش احساسی و عاطفی و برقراری تماس مجدد با احساسات واقعیتان.

به مرد زندگیتان بگوئید که کاملا احساس بد بختی و درماندگی نمیکنید و او مجبور نیست به کمکتان شتافته و نجاتتان بدهد.به خاطر داشته باشید که مردان احساس میکنند که مسئولیت درست کردن و رو به راه کردن همه موارد بر عهده آنهاست.

 

 بیشتر بخوانید مطالب مرتبط با این موضوع :

رازهایی درباره مردان، راز اول ( بخش اول )

رازهایی درباره مردان ، راز اول ( بخش دوم )

راز سوم درباره مردان

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی